گرافیک هنر انتقال (ارتباط) دادن یک پیام از طریق تصویر به مخاطب است. عنوان گرافیک از واژه ی یونانی (GRAPHEIN)گرفته شده که به معنای حکاکی، نگاشتن، طراحی و رسامی است. طراحی گرافیک (Graphic design)، بکارگیری تکنیک های مختلف خلق آثار دوبعدی بر روی سطوح مختلف نظیر کاغذ، دیوار، بوم، ف، چوب، پارچه، پلاستیک، نمایشگر رایانه، سنگ و … است که در جهت رساندن پیامی خاص به بیننده انجام بپذیرداز جملهٔ این تکنیکها می‌توان به: عکاسی، اچینگ، نقاشی، روشهای مختلف چاپ اشاره نمود.

تولد و توسعه گرافیک زمانی شکل گرفت که عصر صنعتی شدن و تولید انبوه کالای صنعتی و غیر صنعتی آغاز شد و برای معرفی انبوه کالاها نیاز به تبلیغ پیدا شد تا مشتری در انتخاب خود دچار سردرگمی نشود. طبیعی است که برای عموم مردم تبلیغ کردن نیازمند زبان مشترکی بود که از تلفیق خطوط، رنگ ها و علامت هایی باشد که تصویر شکل گرفته بتواند خواسته تولید کننده محصول را برآورده سازد.

گرافیست کیست؟ کار گرافیست چیست؟                          

گرافیست کسی است که بر مینای سفارشی که به او می دهند و با تکیه بر هنر خود، پیام یا ایده ای را به کمک تصویر و حروف به مخاطب انتقال می دهد. کار گرافیست بر اساس شاخه های طراحی گرافیک، حیطه‌ها و تخصصهای مختلفی دارد :

  • ارتباط بصری (Visual communication)- مانند طراحی پوستر، طراحی جلد، طراحی نشان(Logo)، طراحی صفحات وب و…

  • تصویرسازی (Illustration)- مانند تصویرسازی برای کتابهای کودک، کتابهای علمی و آموزشی، تصویرسازی برای نشریات، طراحی نقشه و …

  • گرافیک محیطی – طراح گرافیک محیطی با طراحی یک نقشه مناسب که محل استقرار هر یک از بخش های یک محیط را با طرح و رنگ مناسب به خوبی نشان می دهد، نقش مهمی در راهنمایی افراد دیگر در استفاده از آن محیط دارد.

 

یک گرافیست علاوه بر خلاقیت و ذوق هنری بالا، باید توان خوبی در استفاده از کامپیوتر و مهارت ارتباطی مناسبی داشته باشد. کسب علم و تخصص لازم برای طراحی گرافیک از طریق دوره های آموزشی و یا رشته های دانشگاهی مرتبط موجود امکان پذیر است.
 
به طور کلی می توان گفت یک گرافیست موفق باید علم تخصصی گرافیک، مهارت کار با نرم افزارهای گرافیکی و اطلاع از جدیدترین اطلاعات و اخبار مرتبط را داشته و با مباحث جامعه شناسی و روانشناسی آشنا باشد.

 

ساعات کار و محل کار گرافیست

اگر گرافیست در استخدام شرکت یا سازمانی باشد، ساعت کاری او معمولا مطابق با روال عادی موجود است. البته در برخی پروژه ها شاید لازم باشد که ساعات بیشتری را به آن اختصاص دهد تا کار به موقع انجام شود. گرافیست اگر به طور مستقل مشغول به کار باشد، ساعات کاری منعطفی دارد. محل کار گرافیست معمولا در دفتر کار یا گاهی در منزل او می باشد. 
 

وظایف گرافیست

  • صحبت درباره نیازها و خواسته های مشتری و مشخص کردن ویژگی های سفارش او

  • انتخاب بهترین و مناسب ترین روش، مواد و سبک متناسب با سفارش مشتری

  • ایجاد طرح های اولیه کار برای نشان دادن به مشتری

  • استفاده از نرم افزارهای تخصصی کامپیوتری برای آماده کردن طرح ها

  • تولید نسخه نهایی با رعایت کردن ویژگی های دقیق نوشتاری، اندازه و رنگ

  • انجام کار با در نظر گرفتن بودجه و زمان اختصاص یافته به آن

 

شغل گرافیست اولین رتبه را در میان شغل های پولساز و شاد دنیا به خودش اختصاص داده است. این شغل به شما فرصت می دهد از تمام خلاقیت خودتان استفاده کنید و روز شنبه صبح سرشار از انرژی ساعت ۸ صبح در محل کارتان حاضر شوید.

طراح گرافیست کیست؟
طراح گرافیست هنرمندیست که برای انجام بصری سفارشی مشخص، ابتدا سعی می کند شناخت مناسبی از موضوع سفارش به دست بیاورد، سپس بسته به توانایی های ذهنی خود و یا با م همکاران دیگری که احتمال دارد وجود داشته باشند، به ایده ای در مورد سفارش دست پیدا کند.

مهم ترین نرم افزارهای گرافیکی مورد نیاز یک گرافیست:

Photoshop-Flash-Corel-Premiere-Illustrator-Fireworks-InDesign-Visio-3D Studio MAX

مهارت های گرافیست

-مهارت طراحی با کامپیوتر

-مهارت در طراحی محصولات چاپی

-مهارت های ارتباطی

-تحصیلات

-تفکر خلاق

-ارائه پورتفولیو

جدا از مهارت های معمول و عمومی که یک طراح باید از آنها برخوردار باشد، بهتر است از بین مهارت هایی که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد یک یا دو مهارت را دارا باشید تا گنجینه مهارت های شما کامل شود.

-طراحی وب

-تصویر گری و طراحی

-عکاسی

مطالعه مطلب مهارت های گرافیست

شرح وظایف گرافیست

-صحبت درباره نیازها و خواسته های مشتری و مشخص کردن ویژگی های سفارش او

-انتخاب بهترین و مناسب ترین روش، مواد و سبک متناسب با سفارش مشتری

-ایجاد طرح های اولیه کار برای نشان دادن به مشتری

-استفاده از نرم افزارهای تخصصی کامپیوتری برای آماده کردن طرح ها

-تولید نسخه نهایی با رعایت کردن ویژگی های دقیق نوشتاری، اندازه و رنگ

-انجام کار با در نظر گرفتن بودجه و زمان اختصاص یافته به آن

تحصیلات مورد نیاز و نحوه ورود به شغل

جدا از تجربه، بیشتر کارفرمایان اغلب به تحصیلات کاندیدای مورد نظر برای طراحی نیز توجه می کنند. هر چند در مورد یک طراح بسیار با تجربه و حرفه ای، در اغلب مواقع از آیتم تحصیلات چشم پوشی می شد. سطح و میزان صلاحیت و شایستگی شما بستگی به نوع شغلی دارد وارد آن می شوید. اگر شما به دنبال شغلی هستید که به عنوان یک دستیار طراح مشغول به کار شوید و یا حتی به عنوان یک طراح که طبیعتا باید دارای مهارت فنی بیشتری باشد، مدرک دیپلم کافی است. برای موقعیتی های بالاتر از این، مدرک دانشگاهی چیزی است که شما حتما باید داشته باشید.

آینده ی شغلی

گرافیست ها در برخی سازمان ها از جمله صدا و سیما و وزارت ارشاد، شرکت های تبلیغاتی، چاپخانه ها، مراکز آموزشی و بسیاری از شرکت های بزرگ ،که واحد بازاریابی و فروش دارند، کار می کنند. از آنجا که کسب تجربه برای موفق شدن در این شغل بسیار مهم است، گاهی نیاز است گرافیست برای کسب تجربه های کاری متنوع محل کار خود را عوض کند.

امکان کار به صورت مستقل و پروژه ای برای گرافیست به میزان زیادی فراهم است. بسیاری از گرافیست ها با گرفتن سفارش از مشتری، در زمان تعیین شده کار را آماده و به مشتری تحویل می دهند.

از میزان استخدام و وضعیت بازارکار گرافیست ها در کشور اطلاعات موثقی در دسترس نمی باشد. اما با توجه به اهمیت روز افزون بازاریابی و تبلیغات و توجه ویژه همه سازمان ها و شرکت ها به آن و از طرف دیگر رشد حوزه تصويرسازي و طراحي روي جلد كتب، صفحه آرايي مجلات و رومه هاو …، پیش بینی می شود بازارکار مناسبی در سال های آینده پیش روی گرافیست های توانمند باشد. با توجه به زیاد بودن تعداد فارغ التجصیلان رشته گرافیک، بدیهی است رقابت در این بخش بسیار زیاد است و افراد توانمند و قوی پیروز این میدان خواهند بود.

-براساس آمارگیری که سایت یاهو انجام داده طراحان گرافیک که در استخدام شرکت ها هستند سالانه به طور متوسط ۴۵ هزار دلار درآمد دارند و اگر به صورت آزاد یا قراردادی کار کنند، سالانه دستمزدی برابر ۵۷ هزار دلار را برای خود به ارمغان می آورند.


طراح گرافیک | طراحی لوگو | ست اداری | هویت بصری | کارت ویزیت های ,گرافیست ,کار ,طراحی ,مهارت ,یک ,مهارت های ,ویژگی های ,کار گرافیست ,کردن ویژگی ,نرم افزارهای ,زمان اختصاص یافته ,دقیق نوشتاری، اندازه ,افزارهای تخصصی کامپیوتری ,سفارش مشتری ایجادمنبع

گرافیک چیست؟

اشتباهات متداول طراحان لوگو

گرافیست کیست؟

لوگو تویوتا

مفاهیم پنهانی رنگ آبی در طراحی لوگو

طراحی لوگو محصول

طراحی لوگو نوشیدنی

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

trw ثبت آگهی | معرفی خدمات علی مومن زاده گل سنگ پارتیشن شیشه ای شجره نامه تیره پارسی بلبرينگ سینمای ایران و جهان شرکت اینتن ای دی فیلم