طراحی لوگو محصول از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است و به هیچ عنوان قابل مقایسه با طراحی لوگو شرکت نیست چرا که طراحی لوگو محصول ارتباط بسیار مستقیمی با میزان فروش و محبوبیت محصول دارد . چشم ها همیشه به دنبال زیبایی هستند و اگر محصول شما در یک فروشگاه بتواند چشم یک بیننده را به خود جلب کند محصول موفقی می شود و این امر به 2 عامل بستگی دارد . اولی طراحی بسته بندی محصول است و دومی طراحی لوگو محصول .
برای درک بهتر به تصویر زیر دقت کنید . فرض میکنیم هیچ اطلاعی از محصول مورد نظری که میخواهیم خریداری کنیم نداریم اما این 2 محصول در قفسه فروشگاه قرار دارد و باید یکی از آن ها را به دلیل نیاز خریداری کنیم . شما کدوم محصول را خریداری می کنید ؟

طراحی لوگو و آرم محصولات

معمولا برای طراحی لوگو محصولات از طراحی لوگوتایپ ( نوشتار نام محصول ) استفاده می شود چرا که مدیران تولید دوست دارند نام محصول دیده شود و به همین دلیل در سفارش خود تاکید میکنند کهطراحی لوگو محصلات شرکت بصورت لوگوتایپ و نوشتار نام محصول طراحی شود .

طراحی لوگو محصولات باید چند ویژگی داشته باشد

اول اینکه زیبا و جذاب باشد . طراحی لوگو محصولات برخلاف طراحی لوگو شرکت نیاز به رساندن مفهوم ندارد و صرفا باید زیبا و جذاب باشد چرا که این طرح باید در نگاه اول چشم بیننده را به خود جذب کند .
طراحی لوگو محصولات باید با نوع محصول هماهنگی داشته باشد مثلا برای محصولات آرایشی و بهداشتی نباید از لوگوتایپ هایی استفاده شود که حروف نوشتار آن صاف با لبه های تیز باشد . باید در این نوع نوشتار برای این دسته از محصولات طراحی لوگو نوشتار بصورت لبه های منحنی و گرد طراحی شود . دلیل آن این است که از نظر روانشناسی خطوط منحنی و گرد حس ملایمت ، آرامش و لطافت را به بیننده منتقل میکند . همچنین این نوع نوشتار دیگر برای محصول الکترونیکی مناسب نیست چرا که برای محصولات الکترونیک دیگر لطفافت معنایی ندارد و در این نوع محصولات دقت و مقاومت معنا پیدا میکند پس برای طراحی لوگو محصولات الکتورنیکی باید از نوشتاری با لبه تیز و خطوط صاف استفاده شود . روانشناسی طراحی لوگو محصولات باید با دقت انجام شود .
طراحی لوگو محصولات باید خوانا باشد . بسیار مشاهده شده که در برخی از محصولات طراحی لوگو یا لوگوتایپ آن بگونه ای بوده که به سختی قابل تشخیص و خواندن بوده است و این خطا باعث می شود تمامی زحمت ها و هزینه ها برای طراحی لوگو محصول بر باد رود چرا که این لوگو دیگر نمیتواند در دیده شدن نام محصول موثر باشد .
طراحی لوگو محصولات با بسته بندی محصولات باید هماهنگی داشته باشد . فرض کنید برای محصول آب معدنی قرار است یک لوگو نوشتار یا لوگوتایپ طراحی شود با نام محصولات “سرد” اگر کلمه سرد بصورت عمودی طراحی شود اشتباه است چرا که این لوگوتایپ یا نوشتار قرار است بر روی بطری آب معدنی و روی لیبلی که بر دور بطری پیچیده شده است درج شود و طرح لوگو باید بصورت افقی طراحی شود . پس درطراحی لوگو محصولات باید دقت شود که طراحی لوگو محصول با نوع بسته بندی هماهنگی داشته باشد .


طراح گرافیک | طراحی لوگو | ست اداری | هویت بصری | کارت ویزیت لوگو ,طراحی ,محصول ,محصولات ,نوشتار ,لوگوتایپ ,طراحی لوگو ,طراحی شود ,چرا که ,داشته باشد ,لوگو محصولات بایدمنبع

گرافیک چیست؟

اشتباهات متداول طراحان لوگو

گرافیست کیست؟

لوگو تویوتا

مفاهیم پنهانی رنگ آبی در طراحی لوگو

طراحی لوگو محصول

طراحی لوگو نوشیدنی

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

خرید اینترنتی رزم آوران بانوان زنجان نایس موزیکا اشپزی دانلود سرا بیا برا خرید آرتا بنیان صنعت لوازم قنادی بهروز فروشگاه خرید اینترنتی ماشینهای ساختمان و راه سازی