متخصصان تبلیغات از مدت ها قبل به این نکته پی برده اندکه یک رنگ خاص می تواند در موفقیت یا شکست، نقشی موثر بازی کند.رنگ مناسب می تواند فروش محصول را افزایش دهد.رنگ ها همواره خالق احساسات شورانگیز ثانویه در افرادند و می توانند به آنان احساس سبکی، نرمی، طعم، رایحه، نگی و مردانگی ببخشند. در این مقاله سعی شده در رابطه با معانی رنگ آبی و نمونه هایی از برندهایی که لوگو آبی دارند که محبوب ترین رنگ در جهان است بررسی کوتاهی انجام دهیم.

رنگ های متفاوت، احساسات متفاوت را بر می انگیزند

در اثبات این موضوع، پژوهشی انجام شد : به گروهی از زن ها دو نمونه از یک کرم زیبایی دادند.یکی از آن ها در قوطی صورتی رنگ و دیگری در قوطی آبی رنگ.از زن ها خواسته شد که بهترین کرم را انتخاب کنند.بیش از ۸۰ درصد زن ها اظهار داشتند که قوطی صورتی رنگ حاوی کرمی موثر تر از دیگری است، اگرچه محتویات هر دو قوطی یکسان بود.

ویا در پژوهشی دیگر که در یک کارخانه آمریکایی انجام گرفت، نشان می دهد که جعبه های سیاه پر رنگ که هر روز جابجا می شدند، از نظر کارگران نسبت به جعبه هایی که به رنگ سبز براق بودند، سبکتر می نمودند.

پژوهشی که در میان ۲۱۰۰۰ نمونه در جهان انجام گرفت محبوب ترین تا منفورترین رنگ ها شناسایی گردید که به ترتیب زیرطبقه بندی میشوند:

میزان محبوبت رنگ ها در جهان(رنگ آبی محبوب ترین و زرد منفورترین)

مفاهیم پنهانی رنگ آبی

رنگ‌های طیف آبی –بر عکس رنگ قرمز- در پشت شبکیه چشم تماشاگر متمرکز می شوند و به نظر می رسد که  آبی از شما دور می شود.

آبی محبوب ترین رنگ در دنیا محسوب می شود و رنگ اصلی پرچم های کمتر از ۲۵ درصد کشورهای جهان است. آبی شما را به آسمان می کشاندو نیز به آب، دریا، هوا و سفر.با احساس آزادی، رویاها و سفر ارتباط دارد.آبی رنگی آرام و آرامش بخش است .آبی نماد امنیت و رهبری است.

آبی روشن به شما احساس تازگی می‌بخشد و در پرده ای تیره تر، احساس خنکی.رنگ آبی مخصوص غذاهای منجمد و تمامی نوشابه هاست. سردترین رنگ، آبی-سبز است.

برخی برندهایی که از آبی در لوگو ولوگوتایپ خود استفاده نموده اند


لوگو آبی شرکت خودرو سازی فورد

رنگ آبی در لوگو شرکت پپسی

رنگ آبی در طراحی لوگو شرکت اچ پی

رنگ آبی در طراحی لوگو شرکت لینکد این

آرم و لوگو آبی شرکت آدیداس

ترکیب آبی با رنگ های مختلف

  • ترکیب رنگ های زرد و آبی بسیار پویاست و نمودار قدرت، سرعت و انرژی است.
  • ترکیب آبی و صورتی نشانه ملایمت و کودکی است که غرایز مادرانه را در مصرف کننده بر می انگیزد.محصولات مربوط به زیبایی و نوزادان از این ترکیب رنگ بهره می برند.
  • ترکیب آبی و سفید به شما احساس تازگی و سلامت می دهد.
  • ترکیب آبی با سبز، نمودار تازگی،طبیعت و آرامش است.
  • ترکیب آبی و قرمز، میل به پیروزی، نیاز به تماس نزدیک و شهوت انگیز است.

پس از سیاه،قرمز،خاکستری و بنفش، رنگ آبی سنگین ترین رنگ محسوب می شود.اگر ما سه جعبه با وزن مساوی را در نظر بگیریم، رنگ قرمز کوچک‌ترین، رنگ سفید بزرگ‌ترین و رنگ آبی در میانه قرار دارد.شکل آبی، لاغر، لغزان و گرد است.کسانی که دارای جایگاه اجتماعی و فرهنگ بالاتری هستند و همچنین مسن‌ترها، رنگ های سرد و ملایم مانند آبی را ترجیح می دهند.


طراح گرافیک | طراحی لوگو | ست اداری | هویت بصری | کارت ویزیت رنگ ,آبی ,لوگو ,ها ,ترکیب ,های ,رنگ آبی ,ترکیب آبی ,رنگ های ,آبی در ,محبوب ترینمنبع

گرافیک چیست؟

اشتباهات متداول طراحان لوگو

گرافیست کیست؟

لوگو تویوتا

مفاهیم پنهانی رنگ آبی در طراحی لوگو

طراحی لوگو محصول

طراحی لوگو نوشیدنی

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آموزش ثبت شرکت و ثبت برند با معرفی منابع مختلف حسین تهی تعطیلی مدرسه 98 طراحی کاتالوگ دانلود برای شما دانلود فایل های کمیاب فیلم سریال98 تو بهترین خرید رو از ما داشته باش سختی گیر خانگی اس ام اس ها