طراحی لوگو یک تخصص ویژه است. لوگو تاثیر زیادی بر هویت بخشی به یک مجموعه دارد و آن را معرفی می کند. یک طراح موفق باید با خلاقیت و مهارت خود، با حفظ نکات اساسی ساخت لوگو و شاخصه های برندسازی طرحی را خلق کند که بتواند به خوبی با مشتری ارتباط برقرار کند، در یک نگاه مفهوم را برساند و در ذهنش ماندگار شود.
در این مقاله شما با خواندن مطالب، ایده های نابی برای طراحی لوگو خود پیدا خواهید کرد که درعین داشتن خلاقیت و زیبایی بصری، مفهوم مورد نظر را به خوبی به بیننده خواهد رساند.
بسیار جذاب به شمار می آیند! این در حالی است که به نظر می رسند راه آسانی برای ساخت لوگو هستند، در صورتی که یکی از تکنیک های دشوار به شمار می آیند.
باید مطمئن شویم که طرح حروفی که انتخاب کردیم نوظهور و جذاب به نظر بیاید.
نکته ی جالبی که درباره ی لوگوتایپ وجود دارد این است که تا مدت ها کارآمد هستند، به عنوان مثال لوگو کوکاکولا هنوز هم استفاده می شود و در ذهن تازه می نماید.
استفاده ی خوب از فضای منفی هوش بالای طراح و خلاق بودن طرح را به سرعت به ذهن بیننده متبادر می کند. ساخت یک لوگو با این ویژگی به تفکر، داشتن خلاقیت و رساندن مفهوم به درستی نیاز دارد.
اشکال هندسی مناسب می توانند به لوگوی پروژه ی شما معنا ی بسیاری دهند. خطوط تیز و پهنای استروک ها می توانند به بیننده معانی بسیاری را منتقل کنند حتی بی آنکه با پروژه از قبل آشنا باشند. اینکه اشکال در باره ی برند شما چه خواهند گفت بسیار مهم است در اینجا برای شما سه دسته ی مهم از اشکال هندسی به اختصار توضیح داده خواهد شد.
معمولا این اشکال معنای برابری و انطباق را القا می کنند، آنها مطمئن و پایدارند. معمولا وقتی با گوشه های سخت استفاده می شوند نشان دهنده ی صلابت هستند.
اشکال مدور غالبا برای نشان دادن تمامیت استفاده می شوند، چرا که دایره نقطه شروع و پایان مشخصی ندارد. آن ها مفهوم حرکت را نیز می رسانند. این اشکال به عشق، انرژی و قدرت هم تعبیر می شوند.
بیشترین مفهومی که می رسانند قدرت و انرژی است و نشان دهنده ی جنب و جوش و استحکام هستند.
و در آخر امیدوارم که مطالب برای شما مفید واقع شده باشد و ایده ای مناسب برای خلق لوگوی مورد نظر خود پیدا کرده باشید.
اگر شما هم نیاز به طراحی یک لوگو حرفه ای دارید تنها کافی است به بخش طراحی لوگو لولسا مراجعه کرده و به جمع مشتریان ما بپیوندید.