یک آرم برند شما نیست و هویت شما نیز نیست.
است بوده است؛ بحث های اخیر در وب در مورد این موضوع، در مورد لوگوی خود را به نام تجاری خود را است. اگرچه ممکن است این واقعیت داشته باشد ، اما هیچ توضیحی در مورد تفاوت های بین "مارک" ، "هویت" و "آرم" ندیده ام. من می خواهم این را اصلاح کنم.
برند چیست؟ - تصویری از شرکت های عاطفی درک شدهبه عنوان یک کل.
هویت چیست؟ - جنبه های بصری که بخشی از برند کلی را تشکیل می دهد.
آرم چیست؟ - یک آرماز طریق استفاده از یک مارک یا نماد ، یک تجارت را به ساده ترین شکل خود مشخص می کند .
برندسازی مطمئناً موضوعی سبک نیست - کل نشریات و صدها کتاب در مورد این موضوع نوشته شده است ، با این وجود برای خلاصه تر کردن آن می توانید "مارک" را به عنوان یک سازمان ، خدمات یا کالایی با "شخصیت" شکل دهید که توصیف می کند. با درک مخاطب. در این یادداشت همچنین باید اظهار داشت که یک طراح نمی تواند یک برند "بسازد" - فقط مخاطب می تواند این کار را انجام دهد. یک طراح پایه و اساس مارک را تشکیل می دهد .
بسیاری از مردم معتقدند که یک نام تجاری فقط از چند عنصر تشکیل شده است - برخی از رنگ ها ، برخی قلم ها ، یک آرم ، یک شعار و شاید برخی از موسیقی ها نیز به آن اضافه شوند. در واقعیت ، این بسیار پیچیده تر از آن است. ممکن است بگویید که یک مارک یک تصویر شرکت است.
ایده اصلی و مفهوم اصلی در پس داشتن یک تصویر شرکتی این است که هر کاری که یک شرکت انجام می دهد ، هر آنچه را که در اختیار دارد و هر آنچه را که تولید می کند باید منعکس کننده ارزش ها و اهداف تجارت به عنوان یک کل باشد.
این قوام این ایده اصلی است که شرکت را تشکیل می دهد ، آن را هدایت می کند ، نشان می دهد که چه چیزی را می ایستد ، به چه اعتقاد دارد و چرا وجود دارد. این صرفاً برخی از رنگ ها ، برخی از نوع های مختلف ، یک آرم و یک شعار نیست.
به عنوان نمونه ، بیایید به شرکت معروف IT ، اپل بپردازیم. اپل به عنوان یک شرکت ، یک فرهنگ سازمانی انسانی و یک اخلاق قوی شرکت را طراحی می کند ، این کار با داوطلبانه بودن ، حمایت از دلایل خوب و درگیری در جامعه مشخص می شود. این ارزش های کسب و کار در تمام کارهایی که انجام می دهند ، از محصولات نوآورانه و تبلیغاتشان ، گرفته تا خدمات به مشتری خود ، مشهود است. اپل یک برند عاطفی انسانی است که واقعاً با مردم ارتباط برقرار می کند - وقتی مردم محصولات یا خدمات خود را می خرند یا از آنها استفاده می کنند. آنها مانند یک قبیله بخشی از مارک تجاری را احساس می کنند. این ارتباط عاطفی است که نام تجاری آنها را ایجاد می کند - نه صرفاً محصولات آنها و یک آرم اندازه نیش.
برای درک کامل تر از مارک تجاری ، به زبان ساده ، من کتاب Wally Olin را توصیه می کنم : کتابچه راهنمای برند که من نقل می کنم "یک راهنمای ضروری و آسان برای مرجع نام تجاری درخشان" است.
مهمترین نقش در "نام تجاری" یا "تصویر شرکت" یک شرکت ، هویت آن است.
در بیشتر موارد ، طراحی هویت حول وسایل بصری مورد استفاده در یک شرکت استوار است ، که معمولاً در مجموعه ای از دستورالعمل ها جمع می شوند. این دستورالعملها که یک هویت را تشکیل می دهند ، معمولاً نحوه استفاده از هویت را در انواع رسانه ها ، با استفاده از پالت های رنگی تأیید شده ، فونت ها ، چیدمان ها ، اندازه گیری ها و موارد دیگر به کار می گیرند. این دستورالعمل ها اطمینان می دهند که هویت شرکت به طور منسجم نگه داشته می شود ، که به نوبه خود ، به عنوان یک برند اجازه می دهد به عنوان یک کل قابل تشخیص باشد.
هویت یا "تصویر" یک شرکت از بسیاری از دستگاههای تصویری تشکیل شده است:
همه این موارد یک هویت را تشکیل می دهد و باید از مارک به طور کلی پشتیبانی کند. با این حال ، این آرم ، هویت و مارک تجاری شرکت های مختلف است که در یک مارک قابل شناسایی قرار گرفته اند. این مارک نماد و نماد تجارت به عنوان یک کل است.
برای درک اینکه
یک آرم برای… شناسایی است .
یک آرم از طریق استفاده از یک مارک ، پرچم ، نماد یا امضا یک شرکت یا محصول را مشخص می کند. یک آرم به طور مستقیم شرکت را نمی فروشد و نه بندرت توصیف یک تجارت را نشان می دهد. لوگوها معنای آنها را از کیفیت چیزی که آن را نشان می دهد ، استخراج می کنند ، و نه راه دیگر - آرم ها برای هویت وجود دارند و نه برای توضیح. به طور خلاصه ، این که آرم به چه معنی است از آنچه به نظر می رسد از اهمیت بیشتری برخوردار است .
برای نشان دادن این مفهوم ، به
توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است كه تنها پس از آشنایی با یك آرم ، آیا به روشی كه قرار است بطور یکسان انجام شود ، عمل می كند چگونه ما باید نام افراد را بیاموزیم تا آنها را شناسایی كنیم.
این آرم تجارت یا کالایی را به ساده ترین شکل خود مشخص می کند.
نام تجاری - تصویر هیجانی شرکتها به عنوان یک کل درک شده است.
هویت - جنبه های بصری که بخشی از برند کلی را تشکیل می دهد.
لوگو - شناسایی یک کسب و کار در ساده ترین شکل خود را از طریق استفاده از یک علامت یا آی .
چگونه می توان مارک ، هویت و